De reis en de eerstedag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rosanne Keereweer - WaarBenJij.nu De reis en de eerstedag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rosanne Keereweer - WaarBenJij.nu

De reis en de eerstedag

Blijf op de hoogte en volg Rosanne

01 November 2014 | Australië, Sydney

Hier een update vanuit het vliegtuig, alles is goed gegaan met inchecken, toen ik beide tassen omhad, eentje voor, eentje achter, was m'n vader helemaal blij, ik moest ze maar zo vaak mogelijk zo dragen, want dan kon er geen jongen in de buurt komen haha. In het vliegtuig zaten we niet bij elkaar helaas, maar er waren nog stoelen vrij, dus we mochten er wel zitten, had ik toch nog iemand om even te knijpen toen we de lucht ingingen Hana, was we
Even een pittig afscheid hoor, maar gelukkig een hele lieve groep die het weer gezellig maakte! Heb meteen in het vliegtuig het boekje gelezen, wat een lieve verhalen zeg!, dat is zeker iets om op terug te vallen als ik heimwee heb, iedereen gelooft in mij! Heerlijk eten gehad ook! Er waren super veel films, ook Disney films^^ ik dacht nog even dat de vlucht te kort was, maar uiteindelijk heb ik alleen maar geslapen! Het is hier in Dubai 26 graden, nou ik kan daar wel aan wennen hoor!
---------
Nou, we zitten in het vliegtuig naar Singapore, voordat we opgestegen waren sliep ik al, ik werd wakker doordat we gingen opstijgen, maar viel toen alweer in slaap, nog twee en een half uur en dan zijn we in Singapore, eigenlijk de rest heb ik geslapen, heerlijk! Maar het voelt nog steeds onwerkelijk, alsof ik straks gewoon thuis kom en bij mama en papa op de bank kan kruipen! Maar helaas, ik zit bijna 16 uur vliegen en 6000km verder! Het is 29,5 graden in Singapore ga nog even een film kijken, tot later xxxx
-----
Nou, vanuit het hotel, weeeer geen WiFi nergens Free WiFi, hebben we het dan Zo goed in Nederland? Morgen maar even bij de mc Donald proberen... Eenmaal aangekomen in Singapore, werden we opgehaald door een mevrouw van de organisatie, lieve mevrouw! Alleen ik stik alweer van de heimwee, continu een brok in me keel, probeer ik mezelf afgeleiden met andere, is het ren moment stil, BAM, weer terug... Shit man, nu ineens is het idee dat ik het nog niet besefte best wel heel fijn! We moesten met z'n alle Singaporese dollars pinnen, en raad eens... Hij deed het niet, weer heimwee, ik had het met even van me afgezet, zucht, gelukkig even thuisfront even kunnen sms'en, helaas maar weinig, want dat kost weer heeeeel veel geld:(
We zijn nu in het hotel, echt een luxe kamer, ik lig met twee leuke meisjes, dus gaat helemaal weer goed komen! Net fris en fruitig gedoucht en straks gaan we nog even een drankje met z'n alle doen, ik alleen zonder geld, zucht.... Het is bij ons nu 23'55 en bij jullie is het 16'55. Morgen staat er een bustoure door Singapore op de planning en daarna meteen door naar het vliegveld, hopelijk tot snel, WiFi is toch wel fijn
Lieeefsss
-----
Nou, we zitten weer in het vliegtuig, wat een hoop meegemaakt alweer, veel emoties alweer gehad, wist niet dat ik dat in me had, in de avond van aankomst nog met z'n alle wat gedronken, erg gezellig, lekkere afleiding, heeeerlijk geslapen ook vooral, ik sliep met m'n maatje op een kamer, echt een top wijfie, meteen al een klik en een super steun, ga haar zelfs nog missen straks mann, nou in de ochtend in ons 3 sterren hotel heerlijk ontbeten, er was zoveel dat ik niet kon kiezen, dus ik ben maar voor een geroosterd broodje met kaas en tomaat gegaan, stom hè, wel met verse jus en meloen jummie! We zijn nog even naar het winkelcentrum geweest, heb ik mijn credit card geprobeerd, deed hij het niet!!!! Weer geen geld, kut man, weer brok in m'n keel, ik dacht ech het is me gewoon niet gegund, of ik er nou voor ga of niet, het is verdoemd te mislukken, ik kon lokaal ineens niet meer sms'en... Geen internet, geen sms, geen geld wat nu..... Marja het winkelcentrum was erg groot en mooi, luxe luxer luxed, om kwart voor 2 werden we opgehaald voor de city trip, erg veel leuke dingen gezien, we zijn naar little India geweest, edelstenen makerij, tempel, park en nog een of twee fotospots. Was super leuk, veel gelachen en gezien, ik heb zelfs ook foto's gemaakt, iedereen deed het, dus ik ook maar... Nog even aan mammie gedacht en foto's van de natuur gemaakt hihi en van orchideeën want daar houd ze van en m'n oma ook! Dus zo is iedereen een beetje bij me. We zijn om 6 uur op Schiphol weer afgezet, ingecheckt en alles was gelukkig goed, ze vertelde (die rondleid mevrouw) dat visas wel is niet kloppen nzo, dus ik was alweer bang natuurlijk, want stel nou... Jus stel nou dat het gewoon goed gaat, hè mam! We zijn nu weer opgestegen en vliegen naar Sydney, ik heb samen met Dees ingecheckt zodat we samen zaten, we zitten nu heerlijk op de eerste rij, met lekker veel beenruimte, en afgesproken dat als ik klaar ben met werken, we even contacten om te kijken waar wie zit en of we samen wat kunnen doen, spannend! Who knows. Na deze vlucht word het wel pittig hoor, we moeten meteen al afscheid nemen, zei gaan nog 3 dagen iets doen, terwijl ik meteen door ga naar de taalcursus, had niet verwacht dat ik echt zo een band met iemand zou krijgen eigenlijk, maar ze is echt een topper! Ik ga lekker m'n oogjes dichtdoen, tot snel

Hahaha, de eerste leuke man is al gespot hoor! De stuart! Er stonden twee mannen voor te doen wat je meestal in het filmpje ziet, met dat zuurstof nzo, ik wist natuurlijk wel naar wie ik moest kijken! Maar na een paar keer oogcontact en lachen, kwam hij langs met flesjes water, waarvan ik schrok, hij grapje erover maken, met iets met Halloween, ik snapte het natuurlijk weer niet! Maar ik lach gewoon lief mee natuurlijk, komt er even later een andere stuart eten brengen, zegt die leuke tegen die andere, dat ik snel schrik, dat hij van voor moet komen, dat begreep ik gelukkig wel, dus ik moest weer lachen, komt hij later door het gordijn, zegt hij, watch it, i am coming! Dus, wordt een leuke vlucht. Jua jua, hij kwam nog een keer, i.ts Justin me again, we zaten te klooien met die oortelefoons, hebben we er een van de first class gekregen ^^, hihi
Hij tikte nog een keer op m'n schouder terwijl ik sliep, schrok ik wakker... Kwam hij later nog een meer, vroeg hij of ik wel lekker lag, zei ik van wel, maar vroeg ook of hij me op m'n schouder tikte, ging hij lachen, later toen we uit het vliegtuig waren, kwam hij nog langs lopen om z'n excuus te maken dat hij me wakker had gemaakt haha, sukkel

Advies van suster Delger (Desiree); Witney Houston, i didnt know my OWN strenght. Is het vliegtuig werd ik ineens wakker gemaakt, dit is echt een liedje wat bij jou past, maar niet gaan huilen hè... Haha ik moet toegeven, ze heeft wel een beetje gelijk

Eenmaal aangekomen op het vliegveld, moesten we nog opschieten, mijn pick-up wacht 2 uur en daarna gaat hij weg, maar we stonden als laatste in de rij, gelukkig was Youri zo lief om hem te halen, we moesten meteen weg, dus snel nog even een afscheids hugg met tranen uiteraard...

De pick up meneer was super aardig, we hebben 3 huizen gezien voor ik eindelijk bij mijn eigen huis was, het is niet echt een kampus, gewoon een appartement, ik deel mijn kamer met een meisje, die is vanmorgen aangekomen, ze is wel heel aardig, we gaan straks even kijken waar de school is, ik dacht dat ik hem al gevonden had, maar nee...
Maar de pick-up heeft me uitgelegd hoe en wat en na al dat gepraat in de auto, omdat we steeds weer ergens anders heen werden gestuurd, heeft hij zijn kaartje gegeven, ik mocht altijd bellen, zelfs als ik heimwee had haha

Nou, daar was ik dan, in m'n huis voor de komende 4 weken, klaar om te gaan huilen omdat ik naar huis wilde... Maar in plaats dat te gaan doen, ben ik m'n tas uit gaan pakken, m'n bed op gaan maken met fluffie en daarna een heerlijke douche, helaas is de straal echt super kut en na 5 minuten word hij alweer koud.. Heel normaal is dat, oké?! Nou, boodschappen doen? Waar? M'n Nuis genoot kan slecht Engels, ik begreep hem niet en hij mij niet, maar nu de andere kamer genoot er is, spreekt hij het ineens veel beter, heel vreemd... Maar die pick-up meneer had een straat laten zien, dus daar ben ik maar heen geweest, en daar zijn suuuuper veel toko's, maar hoe moet ik dat nou weer klaar maken... Dus ik heb gister maar chips gegeten als middag en avond eten, wel maar 1 zo een klein zakje hoor, haha en brood gehaald bij een toko en bij de benzine station kaas. Eenmaal thuis met iedereen gespot, maar om 6 uur vielen m'n ogen al dicht, maar heb ook sinds dinsdag alleen maar een nacht gemaakt van 6 uur in Singapore, voor de rest een beetje gedut ik het vliegveld. Dus lekker gaan slapen, tot ik vanmorgen om 9 uur wakker werd, omdat m'n nieuwe huisgenoot erwas. Straks gaan we samen even kijken waar de school is en hoe het werkt met de bus

Helaas doet m'n telefoon het niet... Thuis had ik van m'n ouders nog een nieuwe gekregen, omdat de mijne steeds uitviel, nou nu is die nieuwe vanacht 2keer uitgevallen en nu voor de derde keer en hij gaat niet meer aan, hij pakt ook de lader niet.... Gelukkig heb ik m'n iPad nog! En ik twijfelden zelfs nog of ik hem wel wilde mee nemen, gelukkig mee genomen nog!
Dat was het wel zo een beetje, veel liefs x

  • 01 November 2014 - 01:13

    Eurliene:

    Top reisverslag mop. Geniet ze verder en voorzichtig he? Dikke kusss

  • 01 November 2014 - 02:01

    Shanice:

    wauw, wat een verhalen allemaal top top genietze het gaat vast steeds leuker en leuker voor je worden XXX

  • 01 November 2014 - 07:00

    Maria:

    Fijn dat je zo uitgebreid heb geschreven.Weet ik weer wat beter wat er allemaal gebeurt. En je zal zien dat je je iedere dag beter gaat voelen.

  • 01 November 2014 - 08:43

    Mama:

    wat een heerlijk lang verhaal. Vooral blijven vertellen hoor. En natuurlijk ook beleven
    Dikke kuspapa en mama

  • 01 November 2014 - 10:31

    Ellen:

    Een wat hobbelig begin, maar je slaat je er kranig doorheen; als je zo doorgaat komt het allemaal goed. Blijf wel schrijven, het is erg leuk om het te lezen. Groetjes Ellen

  • 01 November 2014 - 10:32

    Jaap:

    Hey Rosanne,
    Leuk om je belevenissen op deze manier mee te maken. Ben stik jaloers op je. Blijf schrijven en geniet van de leuke dingen. De rest hoort er helaas gewoon bij.

    Dikke kus
    Jaap

  • 01 November 2014 - 12:05

    Peter (villa):

    Dag Roos,

    Super leuk om die prachtige verhalen van je te lezen. Je bent een topper!
    Natuurlijk is het allemaal erg spannend, dat maakt het juist zo geweldig.
    Geniet er volop van en je zult zien dat deze super mooie ervaring de rest van je leven positief zal beïnvloeden.

    Groeten Peter
    (en ik weet zeker, ook van Henk).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosanne

Backpaken Australië

Actief sinds 26 Okt. 2014
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 9204

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2014 - 26 Oktober 2015

Op zoek naar mezelf

Landen bezocht: