voorbereidingen... spannenddddd!! - Reisverslag uit Mount Isa, Australië van Rosanne Keereweer - WaarBenJij.nu voorbereidingen... spannenddddd!! - Reisverslag uit Mount Isa, Australië van Rosanne Keereweer - WaarBenJij.nu

voorbereidingen... spannenddddd!!

Blijf op de hoogte en volg Rosanne

11 Juli 2015 | Australië, Mount Isa

het is nog een beetje vroeg, ik heb nog 10 weken te gaan, maar voor je het weet is het alweer voorbij, ik bedoel ik ben al meer dan 8 maanden in australie, ik ben al over de helft... het voelt nog steeds heel onwerkelijk, alsof ik gewoon op een schoolreisje ben, alsof ik morgen gewoon weer thuis ben en weer met iedereen kan knuffelen!

mijn eind datum voor mijn au pair job is 23 september, dan heb ik er precies 7 maanden gewerkt, ik ga samen met Nathan reizen, ik ga met hem mee naar zijn broer zijn trouwerij op 4 oktober, we weten nog niet precies wanneer we gaan rijden, maar we hebben een kamer vanaf de woensdag ervoor, zodat we lekker nog een dagje naar het strand kunnen voor de trouwerij, ik moet natuurlijk wel een lekker kleurtje hebben als ik een jurkje aan heb natuurlijk! ( ja ja, goed insmeren, want rood is niet een mooi kleurtje)

8 oktober vliegen we naar Nieuw zeeland, we beginnen in Auckland, daar huren we een camper en gaan vanaf daar naar boven naar het strand, vanaf daar helemaal naar beneden tot het zuider eiland en dan weer terug naar boven via de andere kant, we hebben een maand om door nieuw zeeland te reizen, nieuw zeeland is ongeveer net zo groot als nederland, we willen niet super veel doen in NZ, omdat alles veel duurder is dan in Azie, de adrenaline sporten bewaren we voor Azie, in NZ gaan we vooral kijken en genieten van het strand! we gaan volacanen bezoeken, kraters, hot water springs, wijn proeverij, bier brouwerij, we gaan een dagje skien en er is een gevangenis die we willen bezoeken. de rest van de dagen: ZON ZEE EN STRAND
De planning voor nu is dat we met een ander stel door nieuw zeeland gaan reizen, maar plannen kunnen altijd nog veranderen natuurlijk...

op 8 november komen we weer terug naar Australie, in Sydney, we hebben daar Nathan zijn auto nog staan van voor NZ. we hebben een tent en alle spullen om te camperen met zijn auto! we beginnen in Sydney en gaan via de kust helemaal naar boven, lekker ZON ZEE en STRAND! ik ga zo bruin terug komen, heerlijk! tot Cairns en daar gaan we ook de great barrier reef bekijken, lekker duiken en snorkelen, er zijn daar cristal grotten en watervallen die we graag willen zien, vanaf daar gaan we door naar Darwin, daar is een krokodillen zoo, daar kan je met krokodillen zwemmen, vanaf darwin vliegen we naar Perth, vanaf daar gaan we naar Esperance, daar is een pink lake, dat moet ik natuurlijk zien! we vliegen weer terug naar Darwin, vanaf daar gaan we naar het hart van Australie, Uluru/ Alice spring en dan weer terug naar mount Isa en vanaf Mount isa naar Brisbane om het vliegtuig te pakken naar Azie

in Azie willen we naar Combodja, Sri Lanka, Vietnam, Thailand en Laos, we hebben nog niet echt een plan wat we gaan doen en hoe, we hebben 2 maanden en we gaan reizen met het openbaar vervoer en we verblijven in hostels.

in azie zijn super veel tempels, boddha dingen, markten, ruines en watervallen! ik ben echt een fan van watervallen! we gaan door de jungle en de safari tours maken er is een olifanten zoo waar we olifant kunnen rijden, we willen cameel rijden, er is een snake farm, waar we op de foto willen met een slang, er is een tijger zoo waar we tijgers kunnen knuffelen, daar wil ik zo graag heen!

in azie gaan we ook bungee jumpen, skydiven, wild water kanoen, raften, berg beklimmen en vooral zoveel mogelijk adrenaline momenten opzoeken!

we willen met kerst en oud en nieuw in Combodje zijn, op het eiland Koh Rong, het is een eiland met witte stranden met helder blauw water! het eiland is 15 km lang en helemaal omringd met alleen maar strand, heel tropisch en alles is gemaakt van hout en het ziet er super knus en interesant uit! helemaal niet luxe maar het ziet er echt uit als in films!

maar voor nu is het alleen nog droomen, ik moet eerst nog 10 weken werken helaas! maar zoals ik al zei, tijd vliegt!

tot snel liefssssss

  • 11 Juli 2015 - 08:17

    Jaap:

    Hey Rosanne,
    Wow, wat heb je een druk en gaaf programma voor de deur liggen zeg. Ik heb het al eerder aangegeven, maar ik ben stik jaloers op de mooie dingen die je allemaal gaat doen. Geniet ervan!!!
    Dikke kussen van ons.

  • 11 Juli 2015 - 08:42

    Jolanda:

    hey Rosanne

    Wat leuk om te lezen dat je nog zoveel leuke dingen in de planning hebt. Je kunt ook uit je verhalen opmaken dat je volop aan het genieten bent. Ik blijf het nog wel steeds super stoer van je vinden dat je dit ook allemaal maar doet. Blijf lekker genieten vsn je avontuur.
    groetjes en knuffel
    Jolanda

  • 13 Juli 2015 - 08:33

    Gretha:

    Hee Rosanne, wat een gaaf verhaal weer!!! Als ik het lees is het net een film of boek!!! Wat een andere wereld en wat een plannen!!! Zo mooi en vooral stoer!! Laten we af en toe ''gewoon' appen ;) haha. Dan voel je geen afstand ;)
    Xxx Gretha

  • 14 Juli 2015 - 16:48

    Henny:

    Hee roos,

    Test

  • 24 Augustus 2015 - 11:22

    Peter (villa):

    Hi Rosanne,

    SUPER!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosanne

Backpaken Australië

Actief sinds 26 Okt. 2014
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 9238

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2014 - 26 Oktober 2015

Op zoek naar mezelf

Landen bezocht: