Eerste helft derde week - Reisverslag uit Kingsford, Australië van Rosanne Keereweer - WaarBenJij.nu Eerste helft derde week - Reisverslag uit Kingsford, Australië van Rosanne Keereweer - WaarBenJij.nu

Eerste helft derde week

Blijf op de hoogte en volg Rosanne

19 November 2014 | Australië, Kingsford

Deze keer wat sneller, voordat jullie mijn blog gaan missen, zal ik alvast een update geven, in tegen stelling tot vorige week, heb ik nu wel wat te vertellen! Hihi

Maandag ben ik met een vriendin naar de harboure bridge en de Oprah house geweest! Was erg gezellig, was uiteindelijk toch wel erg ver lopen, meer dan drie uur pffff... Haha maar was wel erg leuk, ik verwachtte heel veel, maar uiteindelijk viel het eigenlijk wel een beetje tegen. De bridge was wel echt meeeeedga groot haha, maar niet super mooi of speciaal verder, goed dat ik er ben geweest, maar meer niet! Zelfde eigenlijk met het Oprah house (de oprah house???) was leuk en mooi om te zien, maar meer niet! Was wel heel leuk om te zien, er was een bruiloft aan de gang. De mensen waren zoooo mooi gekleed, de een nog hogere hakken als de andere, jurkjes, wauw wauw, alsof je bij een mode show bent, dan kunnen ze ineens wel er leuk uitzien hè haha

Dinsdag ben ik naar de blue mountains geweest, wauw, ik heb ect mijn ogen uitgekeken!!! Ik moest om 7 uur bij de pick-up point staan, dus 5 uur op, pfff, nu weet ik hoe m'n vader zich elke dag voelt. We hebben onderweg lekker ergens ontbeten met de hele groep, ik ben samen met een vriend gegaan, in de groep waren nog een aantal andere Nederlandse, ook erg aardig, er waren Belgen, Duitsers, Fransen, die waren op huwelijksreis hier, en er kwam nog een jongen uit Schotland, met hem heb ik het er even over gehad om naar nieuw zeeland samen te gaan. Ik moest hem contacten na m'n boerderij werk en dan kijken we wel, haha maar we hebben nog 2 uur gereden en toen kwamen we op het eerste uitkijk punt. Pfffff wauw, woonwijk, woonwijk, bos, rots, afgrond, letterlijk. Ene moment ben je gewoon nog in de wijk en ineens ben je daar, iedereen foto natuurlijk!

Later aangekomen bij de 'blue mountains', ze heten de blue mountains, want als je zo onderzoekt, onder de microscoop, is de binnenkant van de steen blue, vandaar de naam!

De eerste tocht duurde ongeveer 2 uur, heerlijk geklommen en geklauterd! Wat een mooi uitzicht, heerlijk geklommen en geklauterd, het ene stuk nog mooier dan het andere stuk! Super genoten, het voelde alsof ik de hele wereld aankon daar boven op de berg! Ook hele mooie watervallen

Tijdens de trip heb ik bijna met iedereen gesproken, zo leuk om steeds weer nieuwe mensen te leren kennen, hun verhalen te horen en ideeën over dingen uit te wisselen.

Na weer een stuk gereden te hebben kwamen we aan bij the three sisters, opzich, super mooi uitzicht, maar jua, ik vond het niet super bijzonder, gewoon drie rotsen, maar waarschijnlijk ligt dat san mij haha, want iedereen vond het leuk en bijzonder..

Bij de drie zusjes lekker gelunched, heerlijke broodjes met kaas, tomaat, komkommer en sla, echt mijn favoriet haha

De laatste trip was ook super leuk, the thousand stars, helemaal naar beneden, maar was een makkie, ik dacht, dat word zwaaarr, maar viel wel mee! Beneden tussen de bergen ook nog wandeling gemaakt met z'n alle en daarna omhoog met het treintje, ik moest echt aan jou denken hoor mam, je had het verschrikkelijk gevonden haha, je ging achteruit om hoog, en bijna recht omhoog, pfoe, als je instapt, voelde het echt alsof je helemaal achterover hing. Ik dacht nog gewoon recht op te gaan zitten, echt niet hoor, we gingen zo stijl omhoog dat je je moest vast houden, omdat je anders voor over valt! Tijdens de rit is er nog een zonnebril naar beneden gevallen, haha foutje! Tijdens het omhoog gaan, gingen we nog door een berg heen, was ook erg leuk eigenlijk! Helaas duurde het nog geen minuut voor we weer boven waren, iets te snel gingen we!

Vandaag heb ik mijn toets van maandag terug gekregen, helaas.. 54% maar... Alles opzich goed, alleen de present simpel, procent perfect nzo gaan niet helemaal goed, of eigenlijk helemaal echt niet! Maar we zijn aan het oefenen, dus wie weet volgende week, dat is mijn laatste week alweer! Gaat snel joh! Gisteren was ik alweer 3 weken van huis weg! Voelt alsof ik al jaren hier ben, voel me zo thuis hier, heerlijk weer, super leuke mensen, heerlijke cultuur, alleen jua.. Gaan papa en mama, geen Michiel, geen lieve vrienden of ex collega's! Haha maar ondanks ik iedereen mis, ben ik alleen maar super blij en super trots!

Nog iets positiefs hè, mijn kamer genoot heeft tegen me gesproken, haha, ze heeft wc papier en afwasmiddel gehaald, ze wilde 2,50€ van me hahahah verder jua, heb ik er geen last meer van fso, ik wilde nog vragen of er wat was.. Maar nu is het goed, straks krijgen we ruzie en dan word het alleen maar erger, ik denk dat het juist wel goed is, ik kan gewoon lekker oprijd opbod, kost super veel energie om continu Engels te praten, te denken en te schrijven! Ik lig best wel vaak om 9/ 10 uur in m'n bed!

Boodschappen// koken gaat ook goed! Ik eet 6x in de week pasta als avond eten en als middag eten lekker wraps met avocado, sla, komkommer, tomaat en cashunoten jummieee! Ook eet ik veel appels en bananen en vandaag heb ik gezondigd, ik heb een bueno gegeten!

Verder gaat het goed, geen schokkende dingen verder!
Mis jullieeeeeee
Heel veel liefs

  • 20 November 2014 - 07:36

    Karin:

    Hi,
    Klinkt echt supergoed.
    Lisanne herkende t probleem van engels present simple die.
    Ik vind het fijn om te lezen dat je je draai heb gevonden.
    Go for it!!!
    Groetjes Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosanne

Backpaken Australië

Actief sinds 26 Okt. 2014
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 9248

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2014 - 26 Oktober 2015

Op zoek naar mezelf

Landen bezocht: