Springbrookfarm &eerste week werk - Reisverslag uit Petrie Terrace, Australië van Rosanne Keereweer - WaarBenJij.nu Springbrookfarm &eerste week werk - Reisverslag uit Petrie Terrace, Australië van Rosanne Keereweer - WaarBenJij.nu

Springbrookfarm &eerste week werk

Blijf op de hoogte en volg Rosanne

20 December 2014 | Australië, Petrie Terrace

Halloooo, lang geleden hè! Dat krijg je zonder internet hè haha
Ik weet niet meer precies waar ik ben gebleven, maar we beginnen gewoon bij de eerste dag in Rainbow beach op 5dec, we kwamen in de middag aan in Rainbow beach en werden opgewacht door iemand van het hostel, ingecheckt en daarna heerlijk naar het strand gegaan! Met de busreis naar Rainbow beach hebben we ook de andere twee van de groep ontmoet, nog een jongen en nog een meisje, erg gezellig! Na het strand zijn we met z'n alle uit eten geweest, we waren heel dicht bij het strand, we hadden allerlei hostels, maar verder niks... Niks om uit te gaan of zo, in het hostel hebben we nog met z'n alle wat gedronken, maar de bar sloot om 11 uur al, met twee jongens van de groep ben ik nog naar het restaurant terug gegaan om een drankje te doen, maar na 12 uur sloot de bar daar ook, dan maar naar bed toe hè! We zouden een Tour door fraser island doen voor 2 dagen, maar we waren te ,wat met inschrijven helaas, al was dat uiteindelijk wel fijn, want het had de hele dag gegoten!! In de ochtend waren we allemaal verveeld en baalde we dat we niks konden doen, ik wilde parachute springen, maar dat ging dus niet :( uiteindelijk zijn we maar gewoon naar het strand gegaan, onderweg hebben we gelunched met z'n alle en daarna zijn we weer verder gegaan in de regen, binnen no time waren we helemaal doorweekt met z'n alle. Maar we kwamen bij een super leuke plek uit, was een hele grote zandvlakte, maar om bij het strand te komen, moest je via een hele steile afdaling, ik scheet hem 7 kleuren haha, maar super leuk, op het eind was het zo stijl dat we moesten glijden. Daarna met onze kleren aan in de zee gezwommen, we waren allemaal zeiknat en super bies, dus waarom niet hè! In de middag hebben we met z'n alle boodschappen gedaan en hebben we in de avond met z'n alle gekookt, super leuk en gezellig! We hadden echt een leuke groep! In de avond hebben we met z'n alle nog wat gedronken in het hostel, we hadden de avond van te voren geëgd dat we drank zouden halen en het strand zouden drinken, maar het regende nog een beetje wel, maar toch ook niet, dus uiteindelijk was ik samen met een van de jongens nog naar de botle shop gegaan en een fles drank gehaald en naar het strand gegaan, was heel gezellig, we gingen er om 10 uur heen en kwamen 2 uur fso pas weer terug haha,
De volgende en ook meteen de laatste dag zijn we naar fraser island geweest, was een super mooi eiland, we zijn daar met een groep heen gegaan, als eerste hadden we ergens koffie gedronken, ik niet natuurlijk hè, en daarna zijn we doorgereden naar het meer, je kan hier niet in ze zee zwemmen vanwege alle kwallen en de haaien! Het meer was super mooi en daar hebben we heerlijk in gezwommen, het meer was 8/9 meter diep maar je kon gewoon de bodem zien, zo helder was het water! Daarna zijn we doorgereden en hebben we een wandeling gemaakt door her bos, het was heel mooi om te zien, maar het was hetzelfde als bij de blue mountains, dus vond het niet echt een super speciaal iets, hierna zijn we lekker wezen lunchen met z'n alle en daarna zijn we doorgegaan naar een ander meer, die uit de bergen kwam, hier werd een vlucht aangeboden om over het eiland te vliegen, dat heb ik ook gedaan, super mooi uitzicht gehad, echt genoten! In de avond hebben we lekker nog weer gepooled in het hostel en gedronken

Ondertussen alweer een week verder.. Heb een paar pogingen gedaan ondertussen, maar werd er alleen maar verdrietig van... Maar daar later over, eerst springbrookfarm

Maandag 8 dec was het zover, op naar springbrookfarm, de eerste officiële dag van de cursus! Eenmaal daar aangekomen, kleren gepast, nieuwe schoenen, eindelijk m'n cowboyhoed en alles wat we nodig hadden gekocht. Helaas was het te drassig om motor te rijden, dus hebben we een rondje in de 4w driver gemaakt over het hele terrein, echt een suuuuper grote farm was het, wauw... Haha mega groot en super mooi! Ondertussen de koeien gevoerd, de hondjes ontdekt, hihi leuk voor mij! Heerlijk gegeten en na het eten hadden we allemaal een gesprek, over we je positieve dingen zijn, hoe ze jou kunnen verkopen aan de werkgever nzo en niet al te laat naar bed, want de volgende dag kwart voor 8 beginnen

Dinsdag 9dec we begonnen de dag met paardrijden, zag er super tegen op, paarden zijn super groot altijd en pff... Ik had nog nooit echt een paard van dichtbij gezien.. Maar was super leuk en ging super goed, zelfs nog even in galop geweest haha, super eng alsof je van het paard afstuiterd hahah! Wat heel leuk was, was de berg op, maar je moest ook de berg weer af, dat was super eng, je moet dan naar achter leunen, maar word naar voor geduwd en je paard hobbeld heel erg dus zie dat maar eens goed te doen! Haha In de middag hebben we bomen omgezaagd, vond het wel heel leuk, maar na 2 bomen vond ik het ook wel weer genoeg haha, maar als ik later een tuin heb, met een boom, dan weet ik wel hoe ik hem moet omzagen! Eerst de ene mant beetje inzagen en dan aan de andere kant 2/3 cm erboven, ligt eraan hoe dik de boom is en dan zagen maar! Ohjua, je moet wel ook bescherming hebben natuurlijk...

Woensdag 10 dec, eindelijk gingen we motor rijden, wauw wauw wauw wauw!!! Suuuuuper genoten, heeeeerlijk! Maar super eng haha, binnen 10 minuten was ik al voor de eerste keer gevallen, ik was niet heel goed met opstarten, en als je in een keer je schakel pendaal los laat, gaat je achterwiel rijden en je voorwiel gaat omhoog en jua, daar ging ik... Dat heet natuurlijk je koppeling.. Wist het Engelse woord wel, maar niet meer het Nederlandse woord hihi, maar na een aantal normale heuvels, en afdalingen, ging het een beetje vervelen, dus ging ik steeds harder en schuiner en stijler proberen en jua hooooorrr.. Daar ging ik weer haha, met een stijle afdaling, er zat een gat in de weg waardoor ik over mijn motor heen ging en uiteindelijk onder m'n motor belandde, hoofdpijn, schouder pijn, been pijn, arm pijn, overal pijn :( en vooral heeeeel vies haha even wat gedronken en snel weer verder, was super leuk, dus vooral niet opgeven!
Aangezien het al elke avond gestormd had en geregend, was er een huis helemaal onder water gelopen, wij moesten grachten om het huis heen graven, in de branden de zon, scheppen scheppen en hakken, ik wilde natuurlijk hakken, dat deed ik ook bij m'n krachttraining heel veel met de hamer, kon ik even laten zien hoe goed ik was! Nou heb het geweten hoor, 4/5 blaren per hand, allemaal open, allemaal bloeden en allemaal branden, oeps.. Uitslover! Maar ze vonden me allemaal 'taff' stoer en hard haha en ook hier was ik al het meisje die altijd lacht hihi

Donderdag 11 dec, M'n hele handen branden van de blaren, m'n been was super stijf van het vallen en had onwijs spierpijn van het werken, m'n hele rechter boven been was een blauwe plek, m'n armen waren op veel plekken geschaafd en stuk en op m'n buik had ik ook een fikse blauwe plek!! Maar niks zeggen en gewoon doorgaan, gelukkig had ik een lange broek aan de hele dag hihi, we begonnen in de ochtend met hekken maken, dat was wel echt heel zwaar, vol in de zon, en veel met je handen, maar m'n handen deden zo zeer:( dus ging erg langzaam bij mij! Haha maar was wel ,elk om een keer te doen, ik zou niet meer weten hoe het moest, hierna gingen we naar een andere boerderij om te helpen, hebben we koeien gewogen, moet je ze per 4 naar een ruimte begeleiden, heel smal, daar prop je ze in, vanaf daar moeten ze eenvoor een in een andere ruimte, daar worden ze gewogen, maar dat gaat met grof geweld hoor.. Op het einde waren de brutaalste koeien over, maar een koe renden ineens de andere kant op, richting mij, riepen ze allemaal iets, maar ik verstond het natuurlijk niet, dus ik gewoon een stap opzei doen, Maar dat was niet genoeg, dus die beukte zo in mij, maar was niet heel erg fso, alleen even schrikken, later moesten we allemaal pijp leidingen sjouwen, pfff, voelde me wel heel sterk daarna!
In de middag gingen er weer motor rijden, dit keer de bergen in, de echte bergen met stenen die verschuiven en stijlere afdalingen.. Nou ik heb het geweten hoor, weer aantal keer gevallen, en boven op de berg was het ineens te veel, barste ik in tranen uit, alles deed zeer, m'n hele lichaam, m'n handen, m'n spieren en ik had niet meer de energie om het lef te hebben om nog meer bergen te doen.. Maar gelukkig stuurde hij iedereen lekker de bergen in en nam hij even de tijd om met me te praten, m'n handen te verzorgen en in te tapen en me te kalmeren! Dat had ik even nodig! Daarna kon ik er weer hard tegen aan!

Vrijdag laatste dag, we konden niet zo heel veel doen, want het regende, we hebben de graafmachine schoongemaakt, een dak gemaakt en aan het einde van de ochtend gingen we met de 4w driver nog lekker door de hele farm scheuren! Alles wat de dag ervoor droog was en berg achting, was nu een al rivier en stromingen, super groot verschil om te zien, maar heerlijk gescheurd door alles heen, was super leuk, lekker door elkaar gehobbeld!

Zaterdag ochtend afscheid moeten nemen van de groep, en jua hoor, wilde het miet zeggen, maar in de groep was een erg leuke jongen, dus was wel even lastig! :( gelukkig heb ik nog steeds contact met hem,
Ergens halverwege werd ik afgezet en opgehaald door m'n nieuwe baas, eenmaal hier aangekomen, tas uitgepakt, even geslapen, met de honden gelopen en om 5 uur moest ik beginnen met werken! Echt een verschrikkelijk eerste avond, iedereen was om 7uur al dronken, de baas was boos geworden op iemand, hij schreeuwen, zijn vrouw huilen, echt verschrikkelijk... Wilde echt m'n spullen pakken en weg gaan, dit was niks voor mij... De 4 dagen erna, geen ruzies maar wel huilen huilen huilen, echt verschrikkelijk... Ik ben hier met de eigenaar en zijn vrouw, een jongen die in de keuken werkt. Voelde me zoooooo verschrikkelijk alleen... Het is hier vrij uniek dat er jonge meisjes zijn, en er ook nog leuk uitzien, dat krijg ik erg veel te horen, niet op een leuke manier, daar heb ik echt heel veel moeite mee.. Donderdag was er een kerst feest, de eigenaar had bijna iemand geslagen, fikse ruzie, ze was de bar uitgezet en heel drama, ik dacht vrienden te zijn geworden met die jongen uit de keuken, maar die probeerde me te zoenen, dus dat word hem ook niet...

Maar het is nu een week verder en heb al 2 dagen niet gehuild! Morgen ga ik wat leuks doen met een groep van mijn leeftijd, 25/30, niet helemaal dus, maar ik ga wat leuks doen op m'n vrije dag, dus gewoon lachen, ademen en vooruit kijken! Dan komt het goed, niet opgeven, want ik kan dit!

Ik heb ook nog steeds contact met die jongen, we bellen veel en sms'en en binnenkort gaan we elkaar opzoeken! Hihi

Ik ga snel afronden, dit keer moet ik in de keuken werken, het is inmiddels 20 december bij mij, ik probeer morgen wat te laten horen over m'n vrije dag en anders tot sneell, mis jullieeeeeeee

Kerst ga ik trouwens met de eigenaar en zijn vrouw vieren bij vrienden, die vrienden hebben heel veel mensen uitgenodigd, dus dat zal wel leuk worden, ze hebben hier maar 1dag kerst, dus dat is wel fijn haha, met oud en nieuw moet ik gewoon werken!

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

  • 20 December 2014 - 09:08

    Inge Kohlberg:

    He mop, wat een leuke verhalen weer allemaal, nou ja niet allemaal leuk maar je moet maar denken dat hoort er ook een beetje bij, wat heb je al veel mee gemaakt, en je durft alles, hoop dat je het bij dit gezin ook een beetje naar je zin krijgt. Hoelang blijf je daar? Ben ook benieuwd naar die hele leuke jongen hahahahaha, foto's??? Ik wens je hele fijne feestdagen toe en een te gek 2015 dikke knuf van Inge.

  • 20 December 2014 - 09:09

    Jo:

    nou meid, als ik het zo lees is het heel dubbel. en genieten en zwaaaaaar. je maakt al heel wat mee. ik doe je het niet na. wat een avontuur. pas op jezelf en kom voor jezelf op he. en het geeft niks als je ook eens toegeeft dat het niet meer gaat. succes meid. leuk om weer eens wat van je te horen. liefs jo.

  • 20 December 2014 - 09:23

    Tineke:

    Ik vind je een BIKKEL. Jij ook een fijne kerstdag

  • 20 December 2014 - 11:35

    Ellen:

    Hoi lief Buufje,
    Wat maak jij veel mee, heel leuke maar ook heel vervelende dingen. Knap hoe je er mee om gaat.
    Ik heb de rest van de verhalen van je moeder gehoord...petje af voor je.
    Op deze reis krijg je een spoedcursus " Leven voor volwassenen" en volgens mij ga jij met vlag en wimpel slagen. Je leert met zoveel situaties omgaan dat de rest van je leven een stuk gemakkelijker wordt.
    Ik hoop dat je een hele fijne Kerst hebt, ondanks dat je ver van huis bent. Het lijkt mij wel bijzonder Kerst in de zomer, al lijkt het hier ook wel voorjaar als je buiten de temperatuur voelt.
    En wat oud en nieuw betreft: ik moet ook werken; we zijn samen de klos.
    Ik kijk uit naar het vervolg van je verhalen, het leest als een spannend boek.
    Pas goed op jezelf en alvast een heel fijne Kerst gewenst.
    Liefs, Ellen


  • 20 December 2014 - 13:00

    Maria:

    Rosanne, het allerbest voor 2015. Denk erom: het zal alleen maar beter gaan. Wie had nu in oktober gedacht dat je al zoveel meegemaakt zou hebben. En bedenk dan ook hoeveel je hebt geleerd en hoe goed je eruit bent gekomen. Die pub blijft altijd een goed verhaal voor later. Hugs, Maria

  • 20 December 2014 - 15:26

    Corien :

    Jeetje Rosanne, wat een verhalen allemaal! Ik vind het ontzettend stoer van je en weet heel zeker dat je het allemaal kunt! Ik wens je hele fijne dagen en nog een goeie tijd daar. Zet 'm op, ik heb al vaker gezien dat je een doorzetter bent!
    Liefs Corien

  • 20 December 2014 - 16:58

    Karin:

    Zo wat een verhaal
    Jammer dat je nu ergens zit waar je je niet helemaal op je plek zit/voelt.
    Weet niet hoelang je daar verblijft.
    Ik ga duimen voor je dat je een leuke kerstdag hebt.
    Xxxxx Karin en familie

  • 23 December 2014 - 00:31

    Lida:

    Wow Rosanne, je bent gewoon in een film terechtgekomen. Crocodile Dundee..... "in the land down under, where a man speaks with his fists".... haha
    Je doet het goed meid. Laat je niet kisten !

    En een heeeeele fijne Kerst hé :-)

  • 24 December 2014 - 00:09

    Jolanda Ter Borgh:

    Hey Rosanne wat leuk dat je mij ook laat meegenieten van je avonturen. Ik vind je echt harstikke stoer. Ik doe het je niet na hoor. Ik hoop dat je en leuke kerst heb. Dikke knuffel
    Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosanne

Backpaken Australië

Actief sinds 26 Okt. 2014
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 9251

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2014 - 26 Oktober 2015

Op zoek naar mezelf

Landen bezocht: