eerste schooldag - Reisverslag uit Kingsford, Australië van Rosanne Keereweer - WaarBenJij.nu eerste schooldag - Reisverslag uit Kingsford, Australië van Rosanne Keereweer - WaarBenJij.nu

eerste schooldag

Blijf op de hoogte en volg Rosanne

03 November 2014 | Australië, Kingsford

Goedemorgen voor jullie &voor mij bijna Slaaplekker!! Haha
Vandaag voor het eerst naar school geweest, was best wel vroeg weeg, pfff ben ik niet gewend zo vroeg op te staan! Half 7 stond de wekker, half 9 moest ik er zijn! Ik was er prima optijd, we begonnen met het maken van een test, daaruit zou jou niveau blijken, tijdens dt invullen van de test, eerder we een voor een geroepen voor een kennismaking gesprek! De menneer vond dat ik toch wel heel goed Engels sprak en helemaal niet slecht was! (Yeaa, die steek ik weer in m'n zak) maar uiteindelijk niveau B gekregen, je hebt niveau A 1,2 en 3 niveau B 4, 5 en niveau C met business Engels! Ik heb niveau B4, helaas toen ik in de les zat, snapte ik er weer geen bal van!:( weg zelf vertrouwen haha, Maarjua, het ging over natuurl, recyclen, olie in de zee, dus was ook niet echt bepaald interesant! Haha na het maken van de rest kwam er een meisje bij me zitten, bleek ze ook Nederlands te zijn, helaas is het 'verboden' om een andere taal dan Engels te spreken, dus wij toch in het Engels communiceren en lachen, ze was erg leuk! Helaas, kwam m'n huisgenoot, die dezelfde cursus volgt er tussen en nam ze et hele gesprek over, mij negerend! Over een tijdje zal ik wel zo bijdehand zijn om het gesprek weer terug te nemen, helaas nu nog niet! We hadden wel al plannen om samen te gaan surfen! Noujua figers crushed voor dat ik haar nog een keer tegen kom! Met het uitdelen van de roosters, ben ik nog in gesprek geraakt met een jongen, ook heel aardig, uit Italië, hij vond me wel een echt Hollands meisje, blonde haren, blauwe ogen! Helaas zit ook hij niet in m'n groep, maaarr... Een vrouw achter mij, 37, die zat ook in B, dus met haar even gesproken, komt uit Polen, ook heel aardig, zelfs nog samen wezen lunchen! Erg lekker, heb ik eindelijk m'n groente en vlees gehad haha!

Je hebt periodes van 12 weken, naar elke week beginnen er nieuwe cursussen, wij als nieuwe lingen, worden in een al gestarte periode ingedeeld! Zei volgen iets en vanaf vandaag doe jij mee, totdat je weer weg gaat! Er zijn daar echt mensen die dat 3x 12 weken doen, ze zeggen dat je per 12 weken een niveau omhoog kan

Na het Lunchen met Martha, (Poolse vrouw) zijn we nog een stukje gaan lopen, door town hall, daar kwamen we een kathedraal tegen, dus foto's gemaakt! Eentje vind ik echt heel mooi, je ziet op de voorgrond een heel oud gebouw en meteen daarachter een super modern en hoog gebouw!

Morgen les van half 10 tot 4, zal mij benieuwen!

Heel veel liefs d

  • 03 November 2014 - 13:09

    Maria:

    NIveau B is pretty good Rosanne. Wat wel meespeelt is of dat het niveau is voor spreken, luisteren, schrijven of lezen. In Nederland maken wij onderscheid naar die vaardigheden. Meestal vinden mensen spreken en lezen het makkelijkste en halen ze daar ook een hoger niveau in schrijven of luisteren. In Nederland kennen we B1 en B2 voor mensen die Nederlands als tweede taal leren. Met B1 kun je naar het mbo, met B2 naar het hbo of de universiteit (als je dat niveau hebt voor alle vaardigheden). Dan hebben we nog C1 en C2 waarbij C2 het niveau is wat een " native speaker" heeft. Je begrijpt dat ik erg benieuwd ben naar je vorderingen en helemaal als jullie getoetst wordn op de verschillende vaardigheden.Laat me weten hoe het gaat. Love Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosanne

Backpaken Australië

Actief sinds 26 Okt. 2014
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 9251

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2014 - 26 Oktober 2015

Op zoek naar mezelf

Landen bezocht: